pátek 12. ledna 2024

(Shrnutí) Deklarace a proklamace ve hnutích NAR a HV, potažmo v pentekostalismu obecně

Deklarace a proklamace v hnutích jako NAR/WoF a podobných pentekostálních směrech

Hlavním bodem kritiky v tomto článku jsou názory a učení Dutch Sheets, který je známým učitelem, kazatelem a autorem 24 knih, včetně knihy "Intercessory Prayer". Sheets tvrdí, že slova Ježíše uvolňují moc Ducha Svatého do "reálmů," což může být chápáno jako ovládání počasí, uzdravování těla a podobné nadpřirozené aktivity. Tyto názory klade do popředí sílu Ducha Svatého a zdůrazňuje, že když pronášíme slova Ježíše a Duch Svatý nás k nim vede, uvolňujeme božskou moc.

Zde se kritika soustředí na několik klíčových bodů:

  1. Pojem "realms" a síla Ducha Svatého: Sheets a podobné hnutí klade důraz na "reály" či "reálmů," kde se dějí nadpřirozené věci. To může vést ke zmatku a vnímání Ducha Svatého jako univerzální energie, spíše než osobnosti a Utěšitele. To se odchyluje od tradičního učení o Duchu Svatém.

  2. Víra v sílu Ducha Svatého vs. víra v božskou povahu Ježíše: Sheets tvrdí, že vše, co Ježíš činil, činil díky síle Ducha Svatého, nikoli kvůli své božské povaze. To může být vnímáno jako popírání božství Ježíše a přisuzování mu pouze lidské povahy.

  3. Autorita v modlitbě vs. deklarování a vyhlašování: Kritika se zaměřuje na Marka 11:20-24, kde se hovoří o žádání Boha v modlitbě, nikoli o vyhlašování či deklarování věcí k naplnění našich přání. Tvrdí se, že Ježíš vždy mluvil o modlitbě k nebeskému Otci pro materiální zabezpečení, nikoli o deklarování a vyhlašování kleteb, jak to činili proroci.

  4. Boží slovo jako zbraň: Sheets tvrdí, že Boží slovo (Rhéma - Efezským 6:17) je zbraňí, až když je vysloveno. To by mohlo vést k nespravedlivému omezení lidí, kteří nemohou mluvit, a k mylnému pojetí modlitby.

Kritika v tomto článku se zakládá na biblických textech a tradičním protestantském pojetí víry a modlitby. Má za cíl chránit evangelium a víru ve spásu před učením, které by mohlo vést ke zmatku a odchylkám od biblického učení.

Žádné komentáře:

Okomentovat