Otázka: Co říkáš na to co řekl John Wesley tady:
https://www.apologet.cz/?q=articles/id/950-john-wesley-o-kalvinismu-jednou-spasen-navzdy-spasen-a-o-nepodminene-vytrvalosti
Sůl (chemicky NaCl) je stabilní a nemá tendenci ztrácet svou slanost při
běžných podmínkách. Slanost sůlí zůstává konstantní, pokud není
ovlivněna vnějšími faktory. Nicméně, pokud byla sůl nějakým způsobem
kontaminována nebo zpracována s dalšími látkami, mohlo by to ovlivnit
její chuť nebo kvalitu.
Pokud máte na mysli, jak sůl může ztratit svou chuť nebo jak může být
méně slaná, to by mohlo být způsobeno různými faktory, jako jsou
chemické změny nebo přidání aditiv. Procesy jako krystalizace,
rozpouštění nebo zpracování mohou mít vliv na vnímání chuti soli.
Svým způsobem mají kalvínisté pravdu v tom, že pokud jednou poznáš PRAVDU jako to pravdu postavené na bibli, na neomylném základu, ne na nějakém pochybném překladu, ale třeba rovnou máš odborníky co umí řecky, hebrejsky, aramejsky, rozumí historickým kontextům, apologetice atd. a všichni fungují jako jeden člověk výborně a spojitě, takže vytvoří jeden skvělý tým schopný vést církev nebo pomáhat církvi, aby se neodklonila od pravdy vlevo nebo vpravo, tak určitě nemůžeme odpadnout nebo ztratit spasení. Protože dokážeme rozpoznat hereze. Problém je, když si myslíme, že známe pravdu ale nerozpoznáváme klamné a nepůvodní učení, kterým jsme se nechali ovlivnit, pak to tedy znamená, že jsme sůl, která ztratila chuť, ačkoliv jsme zapálení pro Boha, řveme na ulici a modlíme se za lidi, prorokujeme a máme stovky nebo tisíce nových věřících v církvi za rok, desátky rostou v milionech dolarů za rok atd. Pak když tedy učíme bludy a věříme bludy, jsme sůl bez chuti.
LLM:
Omlouvám se za nedorozumění. Nyní vám poskytnu citace z Bible pro klíčové knihy, které jste uvedl:
Jan 17:12 (Jan):
"Když jsem s nimi byl já, já je střežil ve tvém jménu, toho, kterého
jsi mi svěřil, a žádný z nich nezanikl, jedině syn zatracení, aby se
naplnila Píseň."
Ř 11:16-22 (Římanům):
Citace z této pasáže jsou obsáhlé, a proto uvedu výňatek z části. Váš
odkaz spadá do kontextu o židovském olivovníku, kde je diskutováno o
vztahu mezi věřícími a nevěřícími Židy.
Jan 15:1-6 (Jan):
"Já jsem pravý vinný kmen a můj Otec je vinař. Každou ratolest na mně,
která neplodí ovoce, odřezává, a každou ratolest, která plodí ovoce,
očišťuje, aby plodila více ovoce."
Žd 1😇8, 39 (Židům):
"Ale ten, který myslí zpět, nebude v něm zalíben; my jsme však ti, kteří věří, k dosažení životodárné víry a zachování duše."
Žd 6:4-6 (Židům):
Citace z této pasáže jsou obsáhlé. Zahrnuje varování proti opakovanému pokání a ztrátě naděje.
2 Pet 2:20 (2. Petrova epištola):
"Nebo když ti, kteří uprchli před poskvrnami světa skrze poznání Pána a
Spasitele Ježíše Krista, jsou znovu zapleteni a poraženi, jejich
poslední stav je horší než první."
Doufám, že tyto citace odpovídají vašemu požadavku.
User
O čem pojednává Ř 11:16-22
ChatGPT
Pasáž Římanům 11:16-22 hovoří o vztahu mezi věřícími pohané a židovským
olivovníkem. Olivovník je v tomto kontextu přirovnáním k Božímu plánu
spásy.
Zde je krátké shrnutí této pasáže:
Apostol Pavel přirovnává věřící pohany ke větvím olivovníku, které byly
větve původně odřezány a na jejichž místo byly vysazeny větve z
pohanských národů. Tímto způsobem byla pohanům poskytnuta možnost
účastnit se Božího zaslíbení. Pavel také upozorňuje, že židovské větve
mohou být znovu připojeny, pokud neztratí svou nevěru.
Celá pasáž zdůrazňuje Boží milosrdenství a vysvětluje, jak je Boží plán
spásy otevřen pro všechny, bez ohledu na jejich původ nebo národnost.
Odkaz Židům 6:4-6 nevaruje proti opakovanému pokání; naopak, varuje
proti opakovanému odvrácení nebo odpadnutí od víry. Zde je přesnější
výklad této pasáže:
Židům 6:4-6 (Bible, Překlad 21. století):
"Je nemožné, aby ti, kteří jednou byli osvětleni, ochutnali dar
nebeského daru a stali se účastníky Ducha svatého, ochutnali slovo
Božího a moc budoucího věku, a kteří potom odpadnou, mohli podruhé
obnovit k pokání, protože sami v sobě ukřižují Božího Syna a vystavují
ho veřejné potupě."
Žádné komentáře:
Okomentovat