sobota 1. června 2024

Dejte si pozor, abyste nesoudili povrchně a podle úspěchu, místo podle znalosti Božího slova

Dejte si pozor, abyste nesoudili povrchně a podle úspěchu, místo podle znalosti Božího slova. Uvádím tento text jako příklad povrchnosti, předsudků, neoprávněného soudu. Zavání to hnutím víry:
 
Dagmar Kovařová z FB píse:
 
Akademici vs učeníci
_____________________
"Rozdiel medzi ľuďmi, ktorí prinášajú doktríny a medzi učeníkmi Ježiša Krista je zjavný v príspevku od Jana Boshoffa:
Dlhé roky som podnikal a bol vo výrobe.
Získal som aj univerzitné tituly na večernej škole ...
Firmu som sa však naučil viesť od šampiónov priemyslu, ľudí, pre ktorých som pracoval a s ktorými som pracoval, ale z univerzít som sa toho veľa nenaučil. Jedna vec, ktorú som sa dozvedel, bola, že profesormi a lektormi boli väčšinou akademici, ľudia, ktorí v skutočnom živote neboli úspešní. Premárnil som veľa dobrého času a peňazí na zbytočné vzdelávanie.
Keď ma Ježiš zavolal, aby som Ho nasledoval, zistil som, že rovnaká situácia existuje aj v kresťanských cirkvách. Môžu vás učiť bibliu, doktríny a teórie, ale nemôžu vás učiť o nasledovaní Ježiša, pretože Ho nepoznajú a nemajú žiadne praktické skúsenosti s nasledovaním Ježiša. Všetky ich učenia sú akademické, zbytočné pre Božie kráľovstvo. Väčšina kazateľov nepozná Boha.
Ako vás môže človek, ktorý nemá praktické skúsenosti s učeníctvom, učiť o nasledovaní Ježiša? Ak nepoznajú Jeho hlas, ako vás môžu naučiť počúvať Ježiša, poslúchať Ho a nasledovať Ho? Ak nežijú vierou, ale žijú na cirkevnej fare a na cirkevnej výplatnej páske, ako vás môžu poučiť o živote z viery? Ak oni sami hrešia a smilnia so svetom, ako vás môžu naučiť pokániu a svätosti, bez ktorej nikto neuvidí Boha?
.....
Dávajte si pozor, koho počúvate. Ak ťa niekto nevedie k Ježišovi a neučí ťa poslúchať a nasledovať Ježiša, potom ťa vedie do pekla. Pracujte na svojej vlastnej spáse so strachom a chvením. Nikomu never. Kľakni si na kolená pred Ježišom. Poslúchaj Jeho slová, Jeho prikázania, čiň pokánie, prestaň hrešiť, daj sa pokrstiť, buď svätý. Hľadaj Ježiša a On sa ti dá spoznať. Bude ťa učiť a viesť. On povedie tvoje kroky. Ak s Ním zostaneš až do konca, budeš mať ŽIVOT."

Uvedl jsem tento text jako příklad plný legalistického smýšlení a odsuzování. Varujte se hnutí víry a podobných, kteří soudí lidi ne na základě znalosti Božího slova, ale na základě světského úspěchu. Kristus před takovými lidmi varoval, když říkal, že nemáme dělat takový povrchní soud. Jen Bůh vidí do srdce a může říct, kdo upřímně věří. Nikdo z nás neví jakou oběť přinesli tito lidé ve snaze hledat Boha... leda oni sami.

Žádné komentáře:

Okomentovat