sobota 3. února 2024

J.A. Dowie - Listy Uzdravování: o zednářské loži Metodistické církve

Úvod

Historický záznam a překlad z listů uzdravování. Překlad a oprava původního textu zabralo množství času (celkem cca 14 stránek bude zveřejněno v několika vydáních). Pokud shledáte článek přínosným, prosím oceňte mou práci malým příspěvkem cca 200 kč nebo víc na můj účet. Nejsem placeným pracovníkem církve, ani žádné akademické instituce. Jsem technologicky omezen a příspěvek jde na udržení techniky v chodu. Číslo mého účtu: 2901588648 / 2010 (přidejte zprávu: příspěvek na techniku - výzkum historie pentekostálního hnutí)
 
Začínám na str. 835 tj. asi 11. stránka ve vydání z roku 08/19/1899.

Prosím mějte na paměti, že je to text z propagandistického časopisu, ve kterém ne vše co se podává vnějšímu světu musí být pravda. Je to produkt, který se prodává mimo prostředí kultu, který izoloval členy sekty od vnějšího světa a učinil členy Zion City závislými finančně, psychicky i sociálně. Málo kdo mohl tento kult zvládnout opustit. V čem spočívala problematika Dowieho učení se dozvíte z dalších dílů.

Ranní bohoslužba, 23. července 1899

Setkání bylo zahájeno zpěvem hymnu č. 227. Následovala společná lítost nad třicátou pátou kapitolou Izajášovou. Poté, co byl zazpíván hymnus č. 151, Dr. Dowie četl z sedmnácté kapitoly Matouše. Pak řekl:

Mnoho symbolů zednářského tajnictví bylo předáno

Jsem rád, že tento týden přináší tolik fází požehnání a předání mnoha z těchto nešťastných symbolů ďábla spojených se tajnými spolky. Minulý týden jsem vám o tom řekl hodně, bylo jich mnoho předáno, ale během tohoto minulého týdne jsem měl dostatečný důvod vidět, jak hrozně zkazily církve, které přijaly znamení Baala na svou ruku. Zednářský kříž je symbolem Baal-Sha-Lisha, Pána Trojice, a ne symbolem Ježíše Krista.

Něco mi bylo před několika minutami vloženo do rukou, co mě velmi znepokojovalo, když jsem se na to díval. Je to zpráva o průběhu kladení základního kamene nové metodistické episkopální církve v Punxsutawney, Pennsylvania, členy zednářského bratrstva. Zpráva o průběhu je zjevně oficiální. Čtu nyní z Punxsutawney Spirit, místního deníku, popisujícího kladení toho kamene základního, a veškeré parafinálie toho uctívání Baala. Říká:

Velký kaplan biskup Charles H. Fowler pak učinil následující vzývání. Přečtu vám to. Opakoval jsem vám opakovaně z této tribuny, že jméno Pána Ježíše Krista není ve Svobodném zednářství; že od prvního stupně po třicátý třetí stupeň ve čistém zednářství jméno Ježíše nikdy není zmíněno a nemohou ho zmínit; že by bylo okamžitě vyloučeno ze zprávy, aby bylo jméno Ježíše zmíněno v jakékoli zednářské lóži, a proto že uctívání, které nabízejí jako zednáři, nesmí obsahovat jméno Ježíše Krista. Přečtu vám celou modlitbu, kterou nabídl biskup Fowler. Je nám dáno v sekulárním tisku, a je to přesná kopie. Zdá se, že byla převzata z psané nebo psané věci, kterou měl před sebou. Přečtu vám to.

Metodistický biskup, ve své modlitbě, odmítá Otce, Syna a Svatého Ducha. Ó Ty Nejvyšší Architekte světa

To je jediný druh boha, kterého mají - "Nejvyšší Architekt." Teď nejvyšší architekt nemusí být dobrý. Může být zlý. Neznamená to, že je můj Otec. Chci, abyste si všimli modlitby, která začíná tímto způsobem. "Ó Ty Nejvyšší Architekte Světa, ve Tvém jménu se shromažďujeme a pozvedáme svá srdce k Tobě, Ó Stvořiteli a Vládci světa. Dej, abys na nás pohlédl, ze svého trůnu majestátu, i na nás, nedůstojné žadatele o Tvé přízně. Z Tvé jediné milosti se stává, že Tví věrní lidé Ti slouží pravdivě a chvalozpěvně. Přivoláváme Tvou přítomnost a Tvé požehnání na dílo našich rukou dnes. Prosíme Tě, Bože náš, aby Tvé požehnání pokračovalo naší zemi a společenství. Požehnej prezidentovi těchto Spojených států, guvernérovi této země, zákonodárným a soudním úředníkům země a národa, všem, kteří jsou s ním spojeni s autoritou. Ať jsou všichni muži, v nichž najdeš zalíbení, a skrze ně přivedeš na lidi velké blahobyt. A nyní, Všemohoucí Architekte Světa, pamatuj na své služebníky a všemi svými činy nás vždycky vědomě doprovázej. Půjči svou pomoc a rozmnož své požehnání, když připravujeme a klademe základní kámen této stavby, protože pokud Pán nebuduje dům, marně pracují ti, kteří ho staví. Ať stavba spojená s tímto kamenem, ve své kráse a velikosti svých hmotných částí, symbolizuje trvalou přítomnost spravedlnosti, která jediná povznáší národ. Ó, Ty Nejvyšší Architekte Světa, vem na vědomí modlitbu svých služebníků a jejich prosbu a zapal v našich srdcích plamen pravé oddanosti a úcty k Tobě, bratrské laskavosti jeden k druhému a charitě ke všem lidem. A Králi věčnému, nesmrtelnému, neviditelnému, jedinému moudrému Bohu, buď čest a sláva na věky věků. Amen." Bratří odpověděli: "Tak ať se stane." (Smích.)

Slyšeli jste jméno Ježíše v té modlitbě?

Publikum: "Ne."

Dr. Dowie: Slyšeli jste jméno Svatého Ducha? 

Publikum: "Ne."

Dr. Dowie: Ježíš řekl: "Já jsem Cesta, Pravda a Život: nikdo nepřichází k Otci, leda skrze mě." Myslíte si, že biskup Fowler dosáhl Otce bez Ježíše? 

Publikum: "Ne."

Dr. Dowie: Řekl vůbec něco o Otci, nebo o SYNu, nebo o Svatém Duchu? Publikum: "Ne."

Zednářská petice není křesťanská modlitba

Dr. Dowie: Je to křesťanská modlitba?

Publikum: "Ne."

Hlas: "Modlitba Baala."

Dr. Dowie: Modlitba Baala. To je všechno. Není tam žádná modlitba křesťana. Není tam ani slovo křesťanství. Ježíš říká, že jedinou cestou k Otci je skrze Něj. Existuje jeden zprostředkovatel mezi Bohem a člověkem. Kdo je to?

Hlasy: "Člověk Ježíš Kristus."

Dr. Dowie: Má nějaké místo v této biskupově modlitbě?

Hlasy: "NE."

Dr. Dowie: Existuje pouze jedna moc, která nás může naučit, jak se modlit. Kdo je to?

Hlasy: "Svatý Duch."

Dr. Dowie: Naučí nás, jak se modlit?

Hlasy: "Ano."

Dr. Dowie: Co nás učí říkat?

Hlasy: "Náš Otec."

Dr. Dowie: Bylo tam něco o Otci v té modlitbě?

Hlasy: "Ne."

(Str. 12/836 pravý sloupec)

Dr. Dowie: Pokud to tam najdete, najděte to tam; Já nemůžu.

Existuje biskup metodistické episkopální církve, který řídí všechny kazatele, které ordinuje, a požaduje od každého kazatele, kterého ordinuje, aby všude jmenoval jméno Ježíše Krista. Kladou na ně příkazy a říkají: "Přijměte svatého ducha pro práci služby." Říká jim, že modlitba je neúčinná, pokud není nabídnuta ve jménu Ježíše, jméno, které je nad každé jméno; přesto zahanbuje svou církev a sám sebe tím, že pronáší modlitbu, ve které jako zednář neodváží se jmenovat jméno Ježíše; neodváží se volat Boha "náš Otec"; neodváží se mluvit o Svatém Duchu; neodváží se mluvit o krvi Kristově ani o oběti smíření. Tuto modlitbu vyslovil jako zendářský kaplan, a to tak, že jméno Ježíše je vynecháno, protože jméno Ježíše není v zednářském rituálu. Ale byl jako křesťanský biskup správný?

Hlasy: "Ne."

Je pokrytec buď v lóži nebo v církvi.

Dr. Dowie: Který?

Hlasy: "Oba."

Dr. Dowie: Oba. Kdy si metodistická episkopální církev uvědomí, že jako organizace je poskytnuta ďáblovi? Čtu dále ze zprávy:

Velký mistr zadává velkému pokladníkovi, aby umístil dokumenty, mince a další cenné předměty do základního kamene, který zahrnoval seznam předplatitelů členů Zednářského bratrstva.

Byli ochotní zradit Krista a církev a prodat Otce, Syna a Svatého Ducha za tuto zednářskou předplatbu!

Velký mistr pak oznámil bratřím prostřednictvím zástupce velkého mistra a strážců, že základní kámen je připraven k položení. Po prohlídce kamene těmito důstojníky s kolíkem, vodováhou a úhelným úhlem řekl zástupce velkého mistra adresující se velkému mistru:

"Nalézám základní kámen nové metodistické episkopální církve být přímý, rovný a čtvercový, a že velké úřady schválily práci.

Následoval výběr kapelou."

Žádné čtení Písma nebo křesťanský Žalm při kladení základního kamene Metodistické církve.

Neslyšeli jste zpěv. Nenašel jsem v celé této zprávě ze světského tisku ani jedno slovo o čtení Bible nebo o zpěvu hymnu, ve kterém je zmíněno Kristovo jméno. 

Potom, co Velký mistr vykonal obřad položení základního kamene, řekl:

"Já, Wilson I. Fleming, zastupující velký mistr Zednářů v Pensylvánii a zednářské jurisdikce k ní patřící, prohlašuji, že základní kámen té nové metodistické episkopální církve je přímý, rovný a čtvercový, a že byl tak řádně položen podle starých zvyků, obyčejů a mezníků svobodného zednářství; a může Velký architekt nebes a země požehnat práci zde zahájenou a udělat ji památnou pro nejnovější generace." 

Následoval výběr od kapely.

Nechť dobrý Pán rozdrtí Bratrstvo zednářů

"Nechť činy (ctnosti/schopnosti/zručnost) zednářského řemesla poslouží jako lekce světu, a práce řemeslníků bude snadná a jejich břemena lehká."

Ctnosti řemesla! V jejich řemeslu není žádná ctnost. Je to banda lhářů. Jejich údajný první velký mistr, Hiram z Týru, syn vdovy, nikdy nežil, nikdy nebyl zavražděn a nikdy nebyl vzkříšen od mrtvých králem Šalomounem. To je všechno vynález ďábla a špatných lidí. Jejich řemeslo je řemeslem ďábla. Po hudbě od kapely představil předseda stavebního výboru architekta pánovi Robinsonovi, velkému mistru, který mu předal plány a nástroje a svěřil mu práci. Následoval výběr od kapely.

Velcí strážci pak postupovali ke základnímu kameni, jeden nesl nádobu s obilím, druhý nádoby s vínem a olejem. Zástupce velkého mistra spolu se strážci poté pokračovali ke základnímu kameni a Velcí strážci představili rohatku zástupci velkého mistra, který vysypal obilí na kámen a řekl:

"Ať je hojnost rozhozena na lid této staré republiky, a ať jsou práce řemeslníků obživovány Velkým Dárcem každého dobrého a dokonalého daru."

Poté starší velký strážce nalil víno na kámen a řekl:

"Ať je zdraví a bezpečnost zajištěna řemeslníkům zaměstnaným při stavbě nové metodistické episkopální církve, a ať nejvyšší architekt žehná a prospívá všem jejich pracím."

Poté mladší velký strážce nalil olej na kámen a řekl:

"Ať nejvyšší Vládce světa zajistí jednotu, mír a prosperitu lidu Pensylvánie a národů země; zachovej a ochraňuj Bratrstvo svobodných zednářů."

Velký maršál pak postoupil do středu pódia, obrátil se na východ a po vyhlášení ticha učinil třikrát proklamaci následujícím způsobem: 

"Bratří, vemte na vědomí, že Wilson I. Fleming, Veleuctivý velký mistr Nejstaršího a Uctívaného Bratrstva Svobodných a Přijatých Zednářů v Pensylvánii a jurisdikci k ní patřící, dnes, v tomto místě, položil základní kámen Nové metodistické episkopální církve." Po třetím opakování přidal - "Moudrost - Síla - Bratrství." Biskup Charles H. Fowler poté pronášel stručnou řeč.

Něco z toho je Kristus?

Publikum: "Ne."

Dr. Dowie: Říkám vám, že jméno Ježíš Kristus není v celé té věci. Mám celou zprávu přede mnou; a nemohu tam najít jméno Kristovo nikde; ani v modlitbě, ani v písni, ani v ničem. Neměla by to být doba smutku pro metodistickou episkopální církev? 

Publikum: "Ano."

Dr. Dowie: Kdo může odhadnout vliv takových činů na mladé muže a ženy? Pokud by Pán Ježíš Kristus mohl být vynechán při kladení základního kamene tzv. Křesťanské církve; pokud může být vynechán Svatý Duch; pokud může být Bible odložena stranou; a pokud může tajný řád mužů, kteří popírají jméno našeho Pána Ježíše Krista a v žádném bodě svého rituálu nikdy o Něm nemluví, pověřeno prováděním cvičení při tak důležité příležitosti, není tato církev již církví ďábla? 

Publikum: "Ano." 

Dr. Dowie: Už to není křesťanská církev. Je to zednářská církev, a snahou Zednářského bratrstva je, aby se metodistická episkopální církev stala Zednářská episkopální církví. Snaha Zednářského bratrstva je, aby se všechny církve staly zednářské církve. Je načase bojovat o to málo zbytku křesťanství, které zůstalo v národě.

Poté byly učiněny oznámení a přijaty desátky a oběti.

Žádné komentáře:

Okomentovat