neděle 4. února 2024

J. A. Dowie - Listy uzdravování: Anna Wilkerová šťastně zachráněna z Křesťanské vědy a uzdravena

Historický záznam a překlad z listů uzdravování. Překlad a oprava původního textu zabralo množství času (celkem cca 14 stránek bude zveřejněno v několika vydáních). Pokud shledáte článek přínosným, prosím oceňte mou práci malým příspěvkem cca 200 kč nebo víc na můj účet. Nejsem placeným pracovníkem církve, ani žádné akademické instituce. Jsem technologicky omezen a příspěvek jde na udržení techniky v chodu. Číslo mého účtu: 2901588648 / 2010 (přidejte zprávu: příspěvek na techniku - výzkum historie pentekostálního hnutí)

 
Dnes článek z úvodní stránky tj. str. 1-2 ve vydání 5. svazku a 43. čísla z roku 08/19/1899.

JSI ZBAVEN SVÉ NEMOCI.

Tato jednoduchá slova pronesl Ježíš Nazaretský před téměř devatenácti stoletími. Byla a jsou naplněna nejslavnějším významem, mocná Boží silou. V ten den přinesla radostnou zprávu o vysvobození té, kterou Satan svázal na osmnáct let. Pro všechna budoucí období vyprávějí trpícím dcerám Božím všude o moci a ochotě Ježíše uzdravit.

Evangelium vypráví, že ta, které Ježíš tyto slova promluvil, když byla osvobozena, "oslavila Boha."

Šťastná mladá žena, jejíž jasná tvář je vyobrazena na této stránce, byla také osvobozena od Satanových pout tímto samým Ježíšem, který je s námi dnes svým Svatým Duchem, ve stejném spásném, uzdravujícím a zachovávajícím milosrdenství a mocí jako tehdy, když kráčel unavenými cestami Palestiny. Také neustále oslavuje Boha, vysílajíc své chvály k Němu spolu s desítkami dalších v bílých rouchách Zióna.

Tato svědkyně, slečna Anna Wilker, trpěla po dobu pěti let nejen ze spárů nemoci, která naplňovala její dny a noci nevýslovným utrpením, ale také kvůli marným pokusům mnoha lékařů, kteří se nemohli shodnout na příčině jejího onemocnění, a přesto do jejího ubohého, zmučeného těla nalévali škodlivé léky, které jí nejenže nepomohly, ale její stav ještě zhoršily.

Její onemocnění mělo povahu astmatu a její utrpení při pokusech o dýchání, kdy se zdánlivě dusila k smrti, bylo krajně žalostné. Přišel čas, kdy musely být rozbity okovy nemoci, neboť Smrt by si ji brzy přivlastnila. Lékaři selhali naprosto; kam by se měla obrátit? 
 
Pak do jejího domova vstoupil ten nešťastný protikřesťanský podvrh, který byl vystaven samotným peklem, Křesťanská věda, falešně tak označovaná. Prostřednictvím zlých lží, že hřích, nemoc a bolest nemají žádnou existenci, se učedník této nečisté "Matky" tohoto učení démonů, Mary Baker Eddyová, pokusila o uzdravení této svědkyně. Učila o neexistenci hmotných věcí, ale pečlivě si účtovala své stanovené dvoudolarové poplatky za návštěvu. (Poznámka překladu: Nutno však dodat, že Dowie taky vydělával na uzdravování a inkasoval platby a to především pomocí Listů uzdravování, dělal podobnou činnost a sháněl prostředky pro investice do Zion city, který vystavěl. Prostředky které vybral od věřících končili v utopistickém snu, který nakonec zkrachoval. Konec poznámky překladu, dále jen pp.)

Potom věrný posel Ježíše, který viděl Boží úžasnou moc v uzdravování nemocných projevenou v Sionu Tabernakl, přinesl požehnanou zprávu naděje. Ve své úzkosti šla slečna Wilkerová do Zion (čti [zaj~n]) Tabernakl číslo 1, zavržené "Malé dřevěné chaty." Tam ji inspirativní slova Božího posvěceného služebníka vedla k pokání, zpovědi a víře, skrze které našla Spasení.

Poté na Divine Healing Home Number 1 hleděla k Bohu s vírou po uzdravení, a když na ni byly položeny ruce Dr. Dowieho a on se za ni modlil, uzdravení přišlo podle Božích slibů, které nikdy nezklamou.

(pp: Samozřejmě je lepší když člověk uvěří v Ježíše Krista než v křesťanskou vědu, ale její nemoc nebyla diagnostikována, lékaři nevěděli co ji bylo. Je možné, že její nemoc byla pouze psychického původu a potřebovala jen opustit doupě ve kterém žila. Změna prostředí mohla pomoci psychice a dýchání se mohlo zlepšit díky tomu. Dowieho výsledky v oblasti uzdravení nebyly nijak spolehlivě doložitelná, protože z těch co byly doložitelné, jednalo se jen o psychosomatické případy. Nedokázal například zachránit svou dceru a s těžkými popáleninami ji nechal zemřít, než aby ji vydal lékařům. Jak už jsem zmínil v předchozím článku, kult Johna Dowieho, podobně jako hnutí víry, je založen na popírání nemoci samotné prostřednictvím víry, jedná se o popírání reality, pozitivní myšlení a vyznávání z uzdravení napříč tomu, že osoba nebyla reálně uzdravená. Tím měli dokazovat svou víru a tak to veřejně vyznávali na shromážděních. Proto takové svědectví mají nulovou vypovídající hodnotu. Nicméně víme o případech, kdy chudí členové sekty, kteří nesměli navštívit lékaře nebo opustit Zion se museli postit tak dlouho, aby byli zázračně uzdraveni, až z toho přísného postění celí zeslábli a dostali se na samotné dno finanční a tělesné existence. Členové kultu museli dodržovat Dowieho přísná nařízení, neměli úlevu v ničem, pokud jejich víra nebyla vidět. Dowie je tímto obviňoval z hříšného způsobu života a půst měl vést k očistě a odpuštění hříchů. Takže toto svědectví od Anny Wilkové je v rozporu s tím jak ve skutečnosti vypadal život uvnitř Zion City.)

Od té doby uplynulo pět let a Boží uzdravení zůstává trvalé. Silná, zdravá, šťastná, udržovaná Boží mocí, tato svědkyně jde jako členka Zionské sedmdesátky radostně po silnicích a uličkách Chicaga, navštěvuje každý týden mnoho těch, kdo jsou stále v moci Satanově, hříchu a nemoci, a nese jim slavnou zprávu, která přišla k ní jako slovo života umírajícím.

Bůh žehná jejímu mluvenému svědectví mnoha desítkám lidí a my se modlíme, aby nyní požehnal její psané a publikované svědectví desítkám tisíc lidí po celém světě.

Pones to, Malá bílá holubice, na lůžka bolesti v každé zemi, a řekni chudým trpícím, že Ježíš, který před devatenácti sty lety řekl "jsi propuštěn z tvé nemoci" chudé ženě, je schopen, ochoten, žádající, aby to dnes řekl i jim.

POKRAČOVÁNÍ PŘÍBĚHU

Na str. 2. je psané svědectví od Anny Wilkerové...

MLUVENÉ SVĚDECTVÍ MISS ANNY WILKER.

Výňatek z knihy LEAVES OF HEALING, Svazek I, Číslo 40, strana 631.
Vyléčena z astmatu.
Dr. Dowie—Anno Wilkerová, prosím, postavte se. Bydlíte na ulici Adams 1040?
Slečna Wilkerová—"Ano, pane."
Dr. Dowie—Byla jste vyléčena z astmatu?
Slečna Wilkerová—"Ano, pane."
Dr. Dowie—Jak dlouho jste byla nemocná?
Slečna Wilkerová—"Pět let."

Výňatek z knihy LEAVES OF HEALING, Svazek IV, Číslo 12, strana 179.
Svědectví slečny Anny Wilkerové, Adams Street 1049, Chicago.
Vyléčena z astmatu a bronchitidy.

Slečna Wilkerová řekla: "Ráno chci Boha chválit za to, co pro mne udělal. Asi před dvěma a půl lety mě uzdravil z astmatu a bronchitidy."

PSANÉ SVĚDECTVÍ MISS ANNY WILKER.

ADAMSOVA ULICE 1054, CHICAGO, 17. července 1899.
 
REVEREND J. A. DOWIE,—Vážený pane:—Je to nyní téměř pět let, co mne Pán tak zázračně uzdravil skrze vaše modlitby.
Poprvé jsem onemocněla těžkým záchvatem bronchitidy, když mi bylo asi dvanáct let, což ovlivnilo mé střeva a zanechalo mě ve velmi slabém stavu. Měla jsem průjem asi dva měsíce, a nic ho nezastavilo.
Poté jsem dostala to, co lékař nazval pneumonií, po čemž jsem se nikdy neuzdravila, ale každý den se to zhoršovalo.
 
Moji rodiče mě pak vzali k jednomu z nejlepších lékařů ve městě, Dr. Billingsovi, který provedl důkladné vyšetření a řekl, že mám katar střeva.
 
Místo abych se pod jeho léčbou zlepšila, zhoršovala jsem se.
Moji rodiče mě pak vzali k několika dalším lékařům, kteří mě všechny vyšetřili a řekli, že mám bronchitidu a astma. Mezi lékaři, kteří mě léčili, byli Dr. Jay, ze State Street; Dr. Henry Way, Dr. Schaller, Dr, Fleming, Dr. Bausman, Dr. Cox, který býval v bezplatné lékárně na Halsted Street; Dr. Lackner a Dr. Smith.

I nadále se mé zdraví jen zhoršovalo.
Pak jsem vyzkoušela patentované léky a kouřila cigaretové doutníky a nějaké byliny v dýmce na astma. Nakonec mi bylo tak špatně, že jsem se téměř nemohla položit; téměř jsem se udusila.
Moje sestra mi tloukla do zad pěstmi, abych do sebe dostala vzduch, ale moc to nepomáhalo. Také mě podpírala v křesle. Pak, poté co jsem přežila jedno ze svých záchvatů, jsem si obvykle vzala velkou dávku whisky, a ta mě uspala.
Také jsem měla silné bolesti hlavy a krvácení z nosu z dýchání.
 
Nakonec jsem nevěděla, co dělat. Myslela jsem, že brzy umřu, až jednoho dne mi jeden pán řekl, že zná ženu, která dokáže uzdravit nemocné. Můj otec, který velmi toužil, abych se uzdravila, mu řekl, ať ji pošle k nám domů.
Když přišla, řekla nám, že je křesťanská vědkyně. Řekla mi, že nejsem nemocná, a že mám svou nemoc popřít. Nepovídala mi, abych se modlila, ale abych řekla: "Ustup ode mne, Satane."
Pokaždé, když přišla, požadovala dva dolary.
Stále jsem se jen zhoršovala a ona nakonec přestala přicházet.
 
Potom jednoho dne nám moje sestřenice řekla o Dr. Dowieovi a o Sionu. Vzala mě do Sion Tabernacle No. 1, a věřila jsem, že učení je pravdivé a že Dr. Dowie je muž Boží.

Obrátila jsem se a litovala jsem svých hříchů. Pak jsem šla do Divine Healing Home No. 1.
Dr. Dowie se za mě modlil a Bůh mě uzdravil.
 
Dříve jsem patřila k episkopální církvi, ale nikdy jsem nebyla křesťanem, dokud jsem nepřišla do Sionu. Po pěti dlouhých letech utrpení mě Bůh uzdravil a teď toužím sloužit Mu po celý svůj život.
Nyní jsem silná a zdravá a zpívám ve sboru Zionu. Chodím a dělám svoji práci bez problémů. Děkuji Bohu, že mě nejen uzdravil, ale také zachoval, a že je stále mým Ochráncem.
 
Doufám a modlím se, že toto svědectví někoho přivede k Ježíši.
Jsem, vaše v Kristu, (Slečna) ANNA WILKER

Žádné komentáře:

Okomentovat