sobota 10. února 2024

J. A. Dowie - Listy Uzdravování - Redakční poznámky (Zions' Leaves of Healing)

Historický záznam a překlad z Listů uzdravování. Překlad a oprava původního textu zabralo množství času (celkem cca 14 stránek bude zveřejněno v několika vydáních). Pokud shledáte článek přínosným, prosím oceňte mou práci malým příspěvkem cca 200 kč nebo víc na můj účet. Nejsem placeným pracovníkem církve, ani žádné akademické instituce. Jsem technologicky omezen a příspěvek jde na udržení techniky v chodu. Číslo mého účtu: 2901588648 / 2010 (přidejte zprávu: příspěvek na techniku - výzkum historie pentekostálního hnutí)

 
Dnes článek ze stránky tj. str. 4-5 (str. 828-829) ve vydání 5. svazku a 43. čísla z roku 08/19/1899.
 

REDAKČNÍ POZNÁMKY.

TEN, KTERÝ SE USAZUJE NA NEBESÍCH, SE ZACHECHTÁ:

"Pán se jim vysměje.
"POTOM k nim promluví ve svém hněvu
A rozruší je ve svém tvrdé nespokojenmosti:

(p.p. GT překládá jinak: "POTOM k nim promluví ve svém hněvu a bude je trápit ve své bolestné nelibosti")
"JIŽ jsem ustanovil svého Krále
Na svém svatém pahorku Ziónu."

(p.p. Zdá se, že J. A. Dowie zde použil tento verš, aby naznačil že on je tím králem, ale pokud je to citace z auditoria, potřebovali bychom slyšet jak přesně to použil, tedy kontext.)


Jako součást TATO slova zazněla při našem čtení z nich z naší lekce minulé odpoledne v den Páně, čtyři tisíce pět set lidí, kteří se tlačili na Zionský svatostánek, s námi pocítilo vzrušení z toho vítězného žalmu, který se objevuje po všech třicet století od jeho napsání a zpívání na starověkém Sionu.

Bylo to úžasné publikum, kterému jsme čelili, když jsme vstali pár minut po třetí hodině posledního dne Páně, 13. srpna, v Zionském svatostánku. (p.p. Text naznačuje, že měli přísnou disciplínu, pokud museli vstávat ve 3 hodiny ráno.)

 
BUDOVA má pouze pevné židle pro tři tisíce dvě stě lidí; ale každý palec dostupného stojícího místa ve všech částech domu a všechny schodiště a přilehlé místnosti a všechna vnější schodiště a okna, kde to bylo možné, aby lidé slyšeli, i když neviděli, byly nacpané do posledního místa lidmi, kteří byli netrpěliví slyšet naše slova ohledně Ziónu a Jejích Nepřátel (p.p. angl. "Her Enemies" - tento a celý následující text prozrazuje, že Dowie trpěl panaroidní představou, že je pronásledován tiskem, novináři a že celý svět se spiknul proti němu. Dowie sám se od tisku distancoval a odmítal s ním mluvit, protože o něm nemluvil dobře. V té době ale existovaly i jiné církve, se kterými tisk neměl mít problém, jenže Dowie jako vůdce Zionu nepřipouštěl, že by mohl mít špatně svou teologii a vedl sektu, takže kritiku nesnášel. Chtěl se ve světě nechat portrétovat jen v dobrém světle. Dowie a celý Zion tedy podobně jako moderní Hnutí víry nesnášel kritiku a viděl ji automaticky jako projev nepřátelství a projev satana ve světě, který ho chce zničit. Je to velmi absurdní tvrzení, protože pomyslete na to, proč by tisk či soudy měli mít zájem někoho zničit... Dowie tedy zaměňuje biblické pronásledování křesťanů, které známe z bible a z prvního století, kdy praví křesťané byli vyslýchání, zavíráni do vězení, mučeni a popravováni a zaměňuje odůvodněnou kritiku veřejnosti, která se například snažila domoci spravedlnosti například v tom, že Dowie byl prostě podvodník předstírající modlitby, slibující uzdravení a zároveň za to vybíral peníze - podobně jako v dnešní době to dělá například Benny Hinn - , ale slibované uzdravení se nestalo. Co Dowie dělal že utíkal před následky svých selhání a kritiku nechtěl slyšet. konec pp.)

Mluvili jsme a četli Žalm 2:1-6 a aplikovali jej na Nové Pronásledování ze strany Sdruženými lháři v Tisku a Vražednými hordami soudních lékařů vypovídajícími před soudy (p.p. Jak bylo patrno z předchozích článků, které jsem zpracoval a přeložil z tohoto vydání z roku 1899, vidíte, že Dowie měl velké nepřátelství s doktory, a štval své členy pro ti nim, aby věřící od nich nepřijímali žádnou pomoc a nevěřili ničemu co říkali, tedy Dowie v podstatrě učil, že jsou to satanovi služebníci a traviči. pp.).

Několik týdnů se novinový tisk, zdánlivě sdruženým úsilím, choval jako Asociace která má jediný cíl: házet proti Ziónu bahno.

NEJHLUČNĚJŠÍ lži, které "generace zmijí" od Kristových dnů kdykoliv vymyslela, byly vylité proudy černého bahna z každého deníku v Chicagu a, "jako vši v Egyptě," byly rozšířeny po celé zemi telegrafy Asociace tiskových agentur. (p.p. Jsou dochovány výpovědí svědků, které mají historickou hodnotu a zároveň svědčí proti Dowiemu, že byl podvodník. pp.)

VŠICHNI čtenáři LISTŮ LÉČENÍ dostanou podrobnou zprávu o našem Proslovu, dá-li Bůh, příští týden v těchto stránkách, doprovázenou kresleným filmem od našeho vlastního umělce ze Zionu s názvem „Militant Zionu“ (p.p. nebo: "Bojovný Zion").
 

VÝKŘIKY vítězství tisíců přítomných a jednomyslné potvrzení naší Obrany devadesáti devíti z každých sto našich posluchačů, zdá se, že přivedlo tisk k šílenství tak strašnému, že z jejich strany bylo v mnoha ohledech vysloveno násilí.

Noviny úplně špatně odhadly stav nejlepšího veřejného mínění v Chicagu a probudily se, aby zjistily, že jejich pokusy zničit Zión nás jenom posílily ve všech směrech, duchovně, morálně a finančně.

ÚSKOČNÉ (p.p. Zbabělé) pokusy o poškození finančních institucí Ziónu nevedly ke stažení jediného dolaru z banky Zion city ani k nejmenšímu oslabení postupu Asociace země a investic Ziónu, která je pověřena výběrem a přípravou místa pro Zion city.

BANKA ZION CITY nedosáhla nikdy tak velkých týdenních obchodních zisků, a dlouhodobé vklady vzrostly o desetitisíce dolarů.

ZÁJEM o Zion city nikdy nebyl větší, a touha být tam nikdy nebyla intenzivnější než v těchto dnech.

ALE, nejlepší a nejslavnější ze všeho je, že Bůh vztáhl svou ruku, aby uzdravil a zachránil a přivedl ještě větší množství (p.p oklamaných a naivních) lidí do společenství svého Syna a křesťanské katolické církve v Ziónu.

NAŠE téměř čtyřhodinová promluva s časem na čtení Slova Božího a na Modlitbu, úplně zničila všechnu důvěru v Tisk i Lékaře, tak šílený pokus Státní Rady smrti, mylně nazývaný Radou Zdravotnictví, ve Státním hlavním městě, Springfieldu, se ukázal jako bumerang a vrátil se k nim s ohromným účinkem.

Vzdáváme Bohu veškerou slávu.

Když svatostánek Zionu zněl smíchem a pohrdáním nad tím jak jsme odhalili Nepřátele Ziónu, zdálo se, že slyšíme Boha smát se, jako bychom slyšeli Ježíše Krista, našeho Krále na Jeho svaté výsosti na nebesích, jak se směje, a jako by všichni andělé oslavovali, když viděli škrtiče občanské a náboženské svobody, kteří chtějí dusit lidstvo od kolébky až ke hrobu (p.p. toto je pravděpodobně narážka na lékaře - "traviče" - Dowie tímto heslem vyjadřuje pohrdání lékařskými léčebnými postupy, protože léky nazývá "jedy", viz zbytek vydání těchto Listů uzdravování.), prchající před mstícím Božím mečem ze Ziónu.

TEN, KTERÝ SEDÍ NA NEBESÍCH, se smál a měl je v posměchu.

Minulou neděli se nejméně osm tisíc osob zúčastnilo třech bohoslužeb, a byli i tací, kteří odhadovali, že přišlo tolik lidí, kteří se ani nedokázali dostat na doslech.
Zjevně je nemožné říct zda je tento odhad správný, ale nemůže být daleko od pravdy; protože v jednu chvíli odpoledne jeden z našich přátel, který přišel příliš pozdě na to, aby získal vstup, pečlivě spočítal dav, který trpělivě stál venku a našel tam patnáct set lidí, zatímco všechny odpolední proudy lidí přicházely a odcházeli zklamaní, protože se nemohli dostat dovnitř.

ZAZNAMENÁVÁME tyto skutečnosti, protože tisk potlačuje pravdu, poskytuje falešné a zkreslené a naprosto nedůvěryhodné zprávy o shromáždění, a přesto byli nuceni přiznat, že bylo přítomno plných čtyři tisíce posluchačů a že se zdálo, že téměř všichni jsou s námi. (p.p. Množství posluchačů nehraje roli; naopak svědčí o nebezpečnosti Dowieho kultu, nikoliv o tom zda to co poslouchali bylo biblicky správné a v pořádku, zda to bylo zdravé učení, nebo se jednalo o texty manipulativně vytrhávané z kontextu a zneužité pro šíření nebezpečného sektářství a legalismu. Je zcela irelevantní jestli byli všichni jednomyslně mystifikování Dowieho nenávistnými a pomluvačnými proslovy proti těm lidem, kteří svědčili proti němu; podstatné je, že Dowie nepřijímal kritiku a nekomunikoval se svými oponenty a taky nakonec padl, protože časem vyšlo najevo jak nakládal s financemi Zionu, tedy že extrémně celou komunitu zadlužil a v podstatě z nich udělal otroky, ale způsobem vyděračským, tyranským a vykořisťovatelským, což měl společné s jeho součastníkem z Chicaga, Frankem Sandfordem. pp.)


BIBLICKÁ LEKCE V PÁTEK, 1. ZÁŘÍ, 20 H.

MNOHO stovek lidí ze Siónu zůstalo venku, aby předali místa cizincům, a hovořili s několika stovkami těch, kteří přicházeli a odcházeli.

Na konci týdne jsme překonali náročné období a odešli na několik dní odpočinku. Plánujeme se vrátit do boje příští Neděli, kdy Matky zionistických dětí budou mít příležitost vyjádřit svůj názor ohledně falešných obvinění, že Bůh nechrání své dcery v tisících domovů v Ziónu v čase jejich potřeby.

Právě jsme zrevidovali všechny stránky tohoto dokumentu a redakčně je připravili pro tisk a nemáme čas na další psaní, protože tyto řádky musíme poslat přes dvacet mil do Muskegonu v Michiganu zvláštním poslem, abychom mohou být zaslány včas pro vydání tohoto týdne.

 
Ať se Zión všude modlí za nás a za odvážné syny a dcery Zionu, kteří v Chicagu a v Mansfieldu, v Ohiu, a jinde, jsou předváděni "čaroději" a "bezcennými lékaři" na šibenici nemilosrdných lotrů Tisku (p.p. na pranýř), a před opovrženíhodné Soudy malé soudní pravomoci (p.p. angl. Courts of Petty Jurisdiction), kde jsou nalezeni agenti Mah-hah-bone a další podlí ďáblové zodpovědní za vedení.(p.p. Tyto výrazy v textu nebo proslovech jsou jedním z hlavních rozpoznávacích rysů sekty, protože sektáři vidí celý svět v nepřátelství proti nim, všichni je chtějí zničit, všichni je chtějí zrujnovat, všichni mají potřebu lhát a vymýšlet si, a ty svědectví, které vycházeli v novinách od podvedených věřících i nevěřících, kteří nalítli slibovaným uzdravením, nechali se zpoplatnit, ale nebyli uzdraveni - podle něj to všechno to byli lháři, kteří mají potřebu jednat podle. A soudy a vyšetřovatelé, kteří odhalují podvody, to všechno jsou satanem nastrčené instituce, které mají za cíl zničit Boží lid. V tomto nenávistném extrémismu vidíme hlavní rys - Zion je izolován od vnějšího světa, který představuje nepřekročitelné zlo: Musíte se rozhodnout jestli Budete plně se Zion city, nebo půjdete proti Bohu, buď zavrhnete vše světské, všechny novinové články a budete naslouchat jeno Dowieho hlasu, nebo jste podslí satani, kteří usilují o zničení Božího lidu. Dowie vidí svět černobíle a vyzívá k tomuto vidění také ostatní posluchače. Tento bezbřehý fanatismus je opravdu nebezpečný, protože může vést k velmi vyhraněným duševně a sociálně škodlivým postojům. Dowie vykazuje rysy patologické osobnosti, zřejmě duševně narušená osobnost. Pro veřejnost představoval nebezpečí, protože to co učil bylo stejně nebezpečné a škodlivé jako jsou současné moderní sekty. konec p.p.)


Nikdy se nevzdáme nepříteli: protože bitva je Pánova.

A co se týče našeho života, je "skryt s Kristem v Bohu", a ten Život je mimo dosah vrahovy dýky a kulka se nás nemůže dotknout.

Zión jde vpřed: protože Sloup ohně svítí jasně a posunuje se vpřed na čele Země Siónských vojsk, a vozy nebeské sestupují, aby nás potkaly, když se blížíme k vítězství. (p.p. Zdá se, že Dowie používá odkaz na oheň jinak než pentekostální křesťané. Zde je odkaz víc na starozákonní podobu ohnivého sloupu; je to připomínka Hospodinovy manifestace v čase, kdy Bůh vyváděl Izreale ze zajetí egypta a takto se Bůh zjevil také svým nepřátelům. Je třeba si uvědomit rozdílu mezi ohněm jak pentekostální křesťané ztotožňují oheň s Duchem Svatým ve spojení s druhým křtem Duchem Svatým, což je nebiblická podoba a definice křtu, a tu Dowie neměl na mysli. Takže zatímco pentekostální křesťané mluví o tomto křtu jako o ohni nebo o Duchu Svatém jako o zápalu pro Boha, Dowie jednoznačně mluví o starozákonní hrozivé podobě Hospodina, což je více k pravdě než zvrácená pentekostální definice Ducha Svatého jako ohně. Nejsou to totožné definice, nýbrž podstatně odlišné. konec pp.)


NÁŠ program na příští neděli je následující:


RÁNO v 11 —Předávání a posvěcení mladých dětí Bohu, a Výpověď matky v Ziónu o Boží záchranné milosti bez pomoci Lékařů.
ODPOLEDNE ve 3—Nové pronásledování a hanlivé popření spravedlnosti minulou středu, s dalším Bitím Nečistého Tisku a Vražedných Lékařů.(p.p Opět vidíme jak Dowie chápe "pronásledování", jako popírání kritiky, vyhýbání se komunikace s novináři a popírání spravedlnosti, když se nedokáže rozumně bránit proti nařčení z podvodů... Reaguje vlastně jako pachatel přestupku nebo zločinu, tím že se vyhýbá veřejnosti - a utíká před vnějším světem dovnitř Zionu, který má zcela pod kontrolou. Vlastně když se tam později pokusil proniknout Charles Fox Parham tak se ho pokusili zavraždit - "náhodou" spadl vodojem tam kde se Parham zrovna nacházel, protože se snažil převést následovníky Dowieho k sobě pod svůj vliv a vyvést je ze Zionu. Ale tato příhoda připomíná také událost v jiné sektě, zvané JonesTown pod vedením Jima Jonese - zavraždění kongresmana Leo Ryana a zranění několika dalších lidí na letišti. ... Vidíme tedy jak nebezpečné jsou sekty, a že je možné se jich včas vyvarovat, když rozpoznáme extrémní projevy členů sekty. pp.)

VEČER v 8 — Prohlášení o Poselství Ziónu Božím poslem v Ziónu, s Odhalováním denominačních lhářů.

BRATŘI, MODLETE SE ZA NÁS.

OZNÁMENÍ VYDAVATELE.

Příští číslo LISTŮ UZDRAVOVÁNÍ bude obsahovat úplnou zprávu o projevu Generálního dozorce na téma "Nové pronásledování sdruženými lháři tisku a vražednými hordami lékařů v soudních síních." Jelikož pravděpodobně bude velký zájem o tento časopis, žádáme, aby byly objednávky provedeny co nejdříve.
Speciální cena pro pobočkové církve a shromáždění (toto číslo pouze), 2,50 dolaru za sto kopií.
Adresa ŘEDITEL ZIONSKÉHO VYDAVATELSKÉHO DOMU,

 

                               1207 Michigan Avenue,

                                            Chicago,  111.


BIBLICKÁ TŘÍDA SIÓNU

Vedená. Diákonem Donielem Sloanem.

BIBLICKÁ LEKCE NA PÁTEK ZÁŘÍ, 20:00

Boží Pravda O Církvích.

  1. Úvodní Poznámka—-Zjev. 1:9-11; 22:6-7. Nepsal Bůh knihu o církevní historii? Není církevní historie psána pro Boží pravé služebníky? Nepokrývají tyto církve rozsah proroctví?
  2. Apostolská Církev—Kristus do r. 200 n. l.—Zjev. 2:1-7 Nebyl Bůh blízko první Církvi? Nehledali vždy svatou službu? Nečinili pokání a nezískali zpět ztracenou půdu?
  3. Církev Otců—r. 200 až 400.—Zjev. 2:8-11. Nebyli to odvážní kazatelé pravdy? Nebyli za ni pronásledováni? Nezemřeli tisíce jako mučedníci?
  4. Řecká Církev—r. 400 až do současnosti—Zjev. 2:12-17. Nemísila se s světem? Neplatil stát kazatele? Není Bůh proti jejich lžím?
  5. Římskokatolická Církev—r. 600 až pád.—Zjev. 2:18-29. Nemůže Bůh vidět všechnu jejich zkázu? Není papež svádějící učitel? Nepřešla úplně na stranu ďábla?
  6. Denominační Církve—1600 až Kristovo Zjevení.—Zjev. 3:1-6. Nejsou mrtvé a připravené zemřít? Nejsou nedbalé a neodmítají pokání? Nejsou slepé vůči blížícímu se Kristovu příchodu? (p.p. Čtu mezi řádky: Program naznačuje, že Dowie odmítal denominační církve, tedy všechny církve, které varovali před jeho učením; on lanařil jejich stoupence, takže jeho učení muselo vadit stejně jako učení Torbena Sondergaarda z The Last Reformation nebo aktivity stoupenců Poslední reformace vadili denominačním církvím, takže když se denominace distancovali od jeho učení nebo ho označili za heretika, tak on si to vysvětloval tak, že oni jsou ti oklamaní odpadlíci co dělají kompromisi se světem, protože byli svedení satanem a nejsou schopni vnímat pravdu. Hlavní je, že Dowie jediný měl pravdu, on jediný byl posel - prorok Boží a apoštol, ten Elijáš a o chvíli později také "Mesiáš", takže v podstatě mimo Zijón nebylo možné najít spasení, protože jen on znal cestu. ... pp.)
  7. Zion—Podobný první církvi—Od současnosti až do vytržení.(p.p. Termín naznačuje, že Dowie převzal učení Nelsona Darbyho o vytžení, respektive ho převzal po Ewardovi Irvingovi; Dowie mluví o Zionu jako o ní: o dceři či nevěstě Kristově... pp.)—Zjev. 3:7-13. Neodporuje ji muž? Neposlouchá Boha? Nedá ji Bůh zapravdu? (p.p. neobhájí ji Bůh?)
  8. Populární Církve—Od současnosti až po Velkou Tribulaci.—'Zjev. 3:14-22. Není z nich Bůh už otráven? Copak se nechlubí tím, že mají vše, co chtějí? Nebude je Bůh trestat soudem? Pán, náš Bůh, je Bohem, který spravuje církev.

BIBLICKÁ LEKCE NA NEDĚLI 3. ZÁŘÍ, 13:30.
Boží Nejvyšší Testy Lásky.

1. Test Nálady.—Ef. 4:31-32. Neměli bychom být laskaví pod pobouřením? Může být člověk zahořklý a zároveň odpouštějící?

2. Test Motivu.—Heb. 13:5-6. Nemůže být člověk spokojen s málem? Nepomáhá Bůh všem, kdo se Ho bojí?

3. Test Postavení.—Fil. 2:2-4. Nejdou mnozí k ďáblu kvůli přílišné úctě? Není sebepreferování běžnou chybou?

4. Test Ovládání.—Kaz. 6:9-12. Není většina lidí v pokušení být ješitná? Není život příliš krátký na takové hlouposti?

5. Test Chování.—1. Petr 4:3-5. Nečekají ostatní, že budeme dělat to, co oni? Když se jim zkříží cesta, nezneužijí toho?

6. Test Ambice.—2. Kor. 5:8-12. Nesmí se člověk nelíbit lidem, aby se líbil Bohu? Nezdá se člověk věrný Bohu divný lidem?

7. Test Nucení.—1. Petr 2:20-23. Není křesťan povolán trpět pro Krista? Jaký příklad nám zanechal Kristus k následování?

8. Test Nevinnosti lásky.—2. Kor. 10:3-6. Neznamená chodit podle těla být plný představ? Lze soudit podle vnějšího zdání a být pravdivý?

9. Test zbožnosti - Tit. 2:11-12. Učí nás milost vyhýbat se hříchu? Máme opustit vzezření zla?

10. Test účelu - Fil. 4:8-19. Jaké dobré věci jsou nám dány k zamyšlení? Když se zamýšlíme nad správnými věcmi nejsme obdarováni požehnáním?

11. Test síly lásky - Fil. 4:10-13. Co nemůže člověk snést kvůli Ježíši? Pokud někdo zná Boha, neposune se pro Něj dál?

12. Test důvěřivosti - Řím. 4:19-22. Existuje důvod nevěřit tomu, co Bůh říká? (p.p. Toto tvrzení předpokládá, že následovník Dowieho učení věřil tomu že Dowie je opravdu Boží muž poslaný od Boha. Nikdo nezpochybňoval jeho slova, protože to bylo nežádoucí, zpochybňovat slova "Božího posla". Takový slepě věřící je člověk, který už ztratil rozlišovací schopnost a byl zcela pohlcen sektářským učením. V tomto ohledu bylo učení Dowieho totožné s učením Charlese Parhama, který je považován za zakladatele pentekostalismu, a je v tomto ohledu totožné s mnoha sektama z hnutí víry. Mezi řádky je tedy skryto, že posluchač má bezmezně důvěřovat Dowiemu a přijmout vše co Dowie řekl. konec pp.) Není Bůh schopen a ochoten udělat vše, co řekl?

13. Test odvahy - Řím. 15:12-14. Jak moc bude člověk důvěřovat Kristu? Jakou naději naplňuje Duch svatý?

14. Test odolnosti - 2 Tim. 2:3-7. Není dobrý voják statečný při nepřízni osudu? Nemá jednota myšlení vliv na to, co dělá vojáka dobrým? Boží svatý lid je lidem lásky zkoušeným. (p.p. Zde opět jednota myšlení znamená, stejně jako jakémkoliv jiném sektářském učení jako jsou sekty hnutí víry, nekritické přemýšlení. V hnutí víry je to také očerňováno jako duch kritiky, náboženský duch, atd. a vytváří se agresivní postoj vůči lidem, kteří chtějí přemýšlet a jsou opatrní nebo pečliví během toho co co poslouchají slova kazatele, aby sami rozlišovali co je od Boha a co ne. Takže ano jsou nebezpeční, stejně jako dnešní charismatičtí křesťané, Nová apoštolská reformace a hnutí víry. Toto jsou hlavní rozpoznávací znaky. Jednota myšlení zde je chápána jinak než v první církvi, kde bylo učeno zdravé myšlení, zde je jednota myšlení prostředkem tyrana a despoty k ovládnutí a zvládnutí skupiny slepě důvěřujících, naivních věřících k tomu, aby z nich vyždímal duši až do posledního haléře. Zde je jednota myšlení interpretována tak, že jení žádoucí samostatné přemýšlení nebo kritika, natož vznášení pochybujících otázek. ).


Žádné komentáře:

Okomentovat