středa 21. února 2024

J. A. Dowie - Listy Uzdravování - Prorocký Duch je Božským médiem komunikace

Historický záznam a překlad z Listů uzdravování. Překlad a oprava původního textu zabralo množství času (celkem cca 14 stránek bude zveřejněno v několika vydáních). Pokud shledáte článek přínosným, prosím oceňte mou práci malým příspěvkem cca 200 kč nebo víc na můj účet. Nejsem placeným pracovníkem církve, ani žádné akademické instituce. Jsem technologicky omezen a příspěvek jde na udržení techniky v chodu. Číslo mého účtu: 2901588648 / 2010 (přidejte zprávu: příspěvek na techniku - výzkum historie pentekostálního hnutí)

 
Dnes článek ze stránky tj. str. 7-8 (str. 831-832a) ve vydání 5. svazku a 43. čísla z roku 08/19/1899.
 
Původní název článku: Blahoslavení jsou ti, kteří myjí své šaty. 
Pro svou značnou délku, článek bude rozdělen na několik částí.

* * *

Generální vedoucí Křesťanské katolické církve se modlí každé ráno a večer v 9 hodin za Zion, za hříšníka a za nemocného. Ať Zion na každém místě v ten čas poklekne k prosbám o Boží požehnání.

HLAS ZE SIONU PRO BOŽÍ LID V KAŽDÉ ZEMI.


VĚČNÉ EVANGELIUM O KRÁLOVSTVÍ BOŽÍM VYHLÁŠENO A OBHÁJENO.


BLAZE TĚM, KDO SI MYJÍ SVÉ ŠATY.
Duše a Tělo jsou Šaty Ducha, a Jejich Čistota
je Podmínkou Vstupu Skrze Brány.

V následující sérii článků (z nichž některé už vyšly, p.p.)

Generální vedoucí ukazuje, jak svobodný zednář Metodistický biskup zamítl Otce, Syna a Svatého Ducha.

ZPRÁVA OD S. A E. W. A A. W. N.

Zemětřesné pravdy božsky inspirovaného zionského učení pokračují v odvážné, milující, důvěrné řeči generálního vedoucího a s Božím požehnáním na nich, vyhledávají nejhlubší hlubiny duchů stovek tisíců čtenářů a posluchačů po celých zemích; ukazují jim černotu hříchu, jeho strašné důsledky a nekonečnou lásku, milosrdenství a moc Boží. V neděli odpoledne, 6. srpna 1899, bylo ve Svatostánku Zionu shromážděno přes dva tisíce lidí a většina z nich pozorně naslouchala požehnané pravdě hlásané generálním vedoucím; někteří, jako vždy, nacházejíce meč Ducha příliš ostrým nástrojem pro jejich zbroj lhostejnosti.

(p.p. Nastává otázka co tím redakce časopisu myslela. Je možné, že někteří, kteří nesouhlasili s Dowieho vyučováním, kázáním nebo tvrzdní, s nepravdama, polopravdama či se způsobem manipulativního jednání na jevišti prostě odmítli povstat a přidat se k davu. Je velmi pravděpodobné, že právě tyto odvážné, které manipulátor vyzval aby se postavili to odmítli a raději odešli ze zfanatizovaného davu. konec poznámek překladatele)
Byla to příležitost stále požehnanějšího obřadu Večeře Páně, přijetí nových členů do společenství a svěcení nových úředníků. Požehnání přijatá v onu posvátnou hodinu budou pokračovat ve stále se rozšiřujících kruzích, dokud Ježíš nepřijde.

 
Setkání bylo zahájeno zpěvem žalmu č. 44:


O, podivuhodné jméno, které proroci slyšeli
dlouhé roky před jeho narozením;
Viděli ho přicházet z dálky,
Kníže pokoje na zemi.


Dr. Dowie pak četl z Inspirovaného slova Božího v knize Zjevení Ježíše Krista, kterou dal svému služebníku Johnovi, 22. kapitola:

 
A ukázal mi řeku vody života, jasnou jako křišťál, vycházející z trůnu Božího a Beránkova, uprostřed jeho ulice. A na této straně řeky a na ní byl Strom života, nesoucí dvanáct druhů ovoce, každý měsíc přinášející ovoce své, a listí toho stromu bylo k uzdravení národů. A nebude již žádné prokletí, a trůn Boží a Beránkův bude v něm, a jeho služebníci mu budou sloužit; a uvidí jeho tvář; a jeho jméno bude na jejich čelech. A nebude tam už žádná noc; a nepotřebují světla lampy, ani světla slunce; neboť Pán Bůh jim dá světlo: a budou kralovat na věky věků. A řekl mi: Tato slova jsou věrná a pravdivá: a Pán, Bůh duchů proroků, poslal svého anděla, aby ukázal svým služebníkům věci, které se musí brzy stát.


Prorocký Duch je Božským médiem komunikace.

Bůh mluvil skrze Svatého Ducha skrze duchy proroků.
Celá tahle kniha, s výjimkou té části, kde sám Kristus mluví přímo, byla zjevením skrze Svatého Ducha prostřednictvím posla, duchovní bytosti.
 

Byl tak majestátní, že když dosáhl určitého bodu své komunikace, Jan říká: "Padl jsem, abych se poklonil před nohama anděla, který mi ukázal tyto věci."
    Věci v této knize byly Janovi ukázány prostřednictvím prorockého ducha: neboť ten anděl byl prorok poslaný z nebe. Tento prorocký duch promluvil k Danielovi, když Gabriel, mocný anděl; mluvil. Tentýž Gabriel promluvil k Zachariášovi, knězi Božímu, v chrámu a vyprávěl o blížícím se narození Jana Křtitele.
Gabriel byl prorocký duch.


(p.p. V této části narážíme na nepravdivé tvrzení. O Gabrielovi víme, že to byl archanděl, ale nikde se nepíše, že by byl prorocký duch. Z toho by čtenář mohl vyvodit, že je možné anděla Gabriela příjumout jako prorockého ducha, což by bylo velmi chybné učení. Proto ani následující věty nejsou v souladu se zdravým biblickým učením, proto je zvýrazňuji fialově. p.p.)

Tento samý duch prorokoval příchod Krista a mluvil k Panně Marii. Duchové, jejichž jména známe, mluvili k lidem, Svatý Duch používající tyto prorocké duchy k mluvení k prorokům.
(p.p. V tomto místě je patrné, že Dowie zaměňoval anděly za duchy, podle učení už to není přímo Duch Svatý, kdo dává proroctví ale jsou to andělé - Duch Svatý používá anděly, tzn. že v jeho chápání bible, to nebyl Duch Svatý sám, ale andělé... Jak kdyby říkal, že ty proroctví nebyly od Ducha Svatého ale nejprve od andělů - jsou snad andělé více než Duch Svatý, o kterém rozumíme že je Bohem? p.p.

Teď to nezruší skutečnost, že Svatý Duch je Inspirátorem a že jasně a jednoznačně učiní Boží komunikaci. Ukazuji pouze jeden ze způsobů, jakými Bůh tuto komunikaci zprostředkovává.
Nemohu říct, že Bůh je omezen, neboť je nemožné omezit Neomezeného, definovat Nekonečného.
Když člověk touží po definování pravdy, pravda, kterou definuje, bude v procesu definice zcela zničena. Definovat znamená umístit hranici kolem věci, omezit ji ze všech stran; a nemůžete omezit Nekonečného. Pokus o to je katastrofální.
Pro Boha neexistují žádná omezení.
Nemohu předpokládat, že by Bůh byl omezen. Pokus o omezení Svatého Izraele je velký hřích, nespravedlnost, bláznovství.

(p.p. Zdá se, že Dowie správně nechápe co psal apoštol Pavel ve svém prvním dopise Korintským, kapitola 14, kde hovořil o daru proroctví a o tom, jak je třeba správně využívat v shromáždění. Ve verši 32 píše: "Duchové proroků podléhají prorokům," což lze chápat jako zásadu říkající, že ti, kteří mají dar proroctví, by měli být schopni kontrolovat svůj dar a podřídit ho duchovní autoritě v shromáždění. Je tam tedy řeč o duchovních darech, ale jistěže všechny duchovní dary pochází od jednoho Boha Ducha Svatého. p.p.)


Nemohu tedy říci, že Bůh je omezen ve svém mluvení ke svému lidu prostřednictvím duchů proroků, ale proroci, jako v případě apoštola a proroka Jana, musí být podřízeni Bohu pod pokyny prorockých duchů. To není spiritualismus. Směřování Církve Boží dnes musí být v rukou těch, jimž Bůh udělil Božskou moc (pp. Dowie myslí sebe).
A hle, přicházím rychle. Blaze tomu, kdo zachovává slova proroctví této knihy.


A já, John (tj. angl. Jan, pp.), jsem ten, který slyšel a viděl tyto věci. A když jsem slyšel a viděl, padl jsem k uctívání před nohy anděla, který mi tyto věci ukázal. A on mi řekl: Neučiň to; Jsem spoluslužebník s tebou a se svými bratry proroky a s těmi, kteří zachovávají slova této knihy; uctívej Boha.

Byl spoluslužebník.

Andělé nebes jsou našimi spoluslužebníky.

Byl prorocký duch poslán jako posel, anděl, aby Janovi ukázal tyto věci, ale nemohl přijmout uctívání od Jana.
Byl pouze spoluslužebníkem. Byl z jeho bratrů proroků, sám prorocký duch, který byl pověřen Bohem, aby odhalil toto slavné apokalyptické vidění.
Nevím, jak by to mohlo být jinak uděláno.
Zdá se mi, že tahle poslední a v některých ohledech nejzázračnější ze všech knih Bible, tohle poslední zjevení Jeho Církvi, mohlo být dáno jen tímto způsobem: duch komunikující s Duchem a odhalující věci, které se musí brzy stát, tímto způsobem.
Nevím, jak by Bůh mohl komunikovat s člověkem svou vůlí, kromě toho, že vezme člověka a použije ho; mluví svou vůli skrze něj a uskutečňuje svoji vůli skrze něj.


A řekl mi: Nepřikrývej slova proroctví této knihy; neboť čas je blízko. Kdo je nespravedlivý, nechť dělá nespravedlnost nadále; a kdo je špinavý, nechť zůstane špinavý nadále; a kdo je spravedlivý, nechť dělá spravedlnost nadále; a kdo je svatý, nechť zůstane svatý nadále.

(pp. Z pokračování Listů uzdravování se zdá, že John A. Dowie nepochopil že se nejedná o přikázání, ani o rozhodnutí ať si každý žije jak chce, ale spíš o to, že ještě není čas na třídění koukolu a pšenice. Dle mého pochopení bible, se jedná spíš o to, že křesťané by se neměli snažit změnit tento svět, předělat lidi nebo křesťany. Ale Dowie to chápe přesně naopak, což je patrné z tyransky přísného charakteru jeho kultu Zion city. V tomto mém chápání je pak následující jednání Dowieho zcela nepochopitelné, ale i když bylo úspěšné, nemohlo vést ke spasení, protože celý ten kult byl postaven na těžkém legalismu a absenci milosti, byl postaven na předpokladech, že křesťan aby byl spasen musí činit dobré skutky až do úplného sebezapření a zničení, pokud nemá víru, tak do sebezničení, jinak nebude spasen. Kdežto Nová smlouva učí opak, že ten kdo na to nemá, může být i přesto spasen. Článek v této části ukončím, protože Bůh rozhodně nikoho nenabádá k hříchu!!! a pokračovat budeme příště. Konec pp)


Možná je lepší okrajové čtení, protože je lepší překlad řeckého jazyka, který říká, že slovo "nadále" by mělo být přeloženo jako "ještě více." Je to jako by Bůh řekl:
"Pokračujte v tom a dělejte svou podlost. Buďte v tom pečlivější a jděte do pekla rychle."...

Žádné komentáře:

Okomentovat