pondělí 5. srpna 2024

Úvaha nad osobním vztahem s Bohem

 

Jak jsem již psal dříve v jednom komentáři, když jsme mezi lidmi určitého vyznání nemusíme si všimnout, že to co dělají je praxe, která může být v rozporu s tím jak to dělali první křesťané pokud nad tím nezačneme samostatně přemýšlet. Protože z počátku naší víry jen napodobujeme chování druhých. Začínáme samostatněji přemýšlet až když se setkáme s opačným názorem nebo opačnou praxí a ptáme se proč... Proto je užitečné, když existují lidé, kteří nám dokáží říct odlišný názor, který se nám nemusí líbit a může být i kritický. Kdyby takoví lidé kolem nás neexistovali, mohlo by to znamenat, že jsme uvízli v kultu nebo sektě.
Úžasný verš
"Způsobem bytí existujíc roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl, nýbrž sám sebe vyprázdnil" (tj. zrušil) ", vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.
Proto ho Bůh vyvýšil nade vše a dal mu jméno nad každé jméno, aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno - na nebi, na zemi i pod zemí - a k slávě Boha Otce každý jazyk aby vyznával: Ježíš Kristus jest Pán." Filipským 2:6-11
Jakkoliv jsou v nové smlouvě zmínky o tom, že je možné Ježíše oslovit, ještě to neznamená, že by bible předkládá biblický vzor pro to, že se k němu máme modlit. Ježíš sám to nikde v bibli NEPOŽADOVAL. Vzpomněl jsem si však na verš, kde Ježíš řekl, přijdeme k vám s Otcem a zřídíme si u vás příbytek, pokud budete zachovávat má přikázání. To je zajímavé ze dvou důvodů. 1. předpokládá to osobní vztah s Bohem, ačkoliv tento termín v bibli NIKDE není použit, a 2. ačkoliv mnozí přikázání nedodržují nebo dokonce popírají platnost Tóry a potřebu dodržovat desatero, tak se modlí k Bohu jako k Ježíši a tvrdí, že s ním mají osobní vztah, ale pro hereze toto není možné. Tzn. že pouze mají pocit, že s ním mají vztah. Ale Ježíš řekl, že o některých těchto lidech řekne: odejděte ode mně, vy kdo jste konali nepravost. Tzn. vymítali démony, honili se za uzdraveními a nadpřirozenými dary, ale odpadli od původního učení a kázali bludy, hnali se za ziskem a úspěchem a z křesťanství udělali obchod. Místo kvalitního učení šířili hereze. Takže myslím, že osobní vztah s Bohem nemůže záležet na našem pocitu zda s ním máme vztah nebo zda mluvíme podivnou nelidskou řečí, které nikdo nerozumí... Ale myslím, že osobní vztah s Bohem, pokud vůbec lze toto spojení legitimně použít v křesťanství, je zaručen především tím jak moc jsme porozuměli Písmu do hloubky.
Osobně si myslím, že není legitimní používat slovní spojení osobní vztah s Bohem, protože bible spíš popisuje náš vztah k Bohu jako vztah služebníků k Pánovi, zachovávajíc tím jeho postavení a absolutní moc i schopnost uvrhnout do zkázy hříšníky a svévolníky. Je sice pravda, že apoštoly nazval svými přáteli, ale bylo to podmíněno právě tím dodržováním Hospodinových přikázání, tj. minimálně desatera a takových těch základních věcí co jsou v Exodu a Deuteronomiu. Apoštol Pavel pak píše kdo jsou Boží přátelé (ti spravedliví a ti pronásledování vs ti kdo pronásledují a zabíjí tělo jsou Boží nepřátelé) Vy, bratři, jste následovali příklad Božích církví v Kristu Ježíši, které jsou v Judsku, neboť jste od svých krajanů vytrpěli totéž, co oni od Židů, kteří zabili Pána Ježíše i své vlastní proroky, nás vyhnali, Bohu se nelíbí a vůči všem lidem jsou nepřátelští. Brání nám totiž mluvit k pohanům, aby byli spaseni, a tím neustále doplňují míru svých hříchů. Přišel však na ně konečný hněv. (1 Tes 2:14-16)odního učení a kázali bludy, hnali se za ziskem a úspěchem a z křesťanst

Žádné komentáře:

Okomentovat