Pokračuji ve zpracování výsledků z googlu při hledání termínu "všeobecná láska".
V předchodích dvou dílech jsme vyděli, že všechny výsledky byly z oboru New Age, kromě jednoho, který obsahuje specifickou křesťanskou herezi, která je mixnutá učením New Age a učením Emanuela Swedenborga, švédského okultisty a spiritisty, kterému nevyhovovala bible. Tento významný okultista stál na počátku hnutí New Thought, spolu s Peneasem Quimbym (New Thought je předchůzce New Age). Situaci komplikuje fakt, že toto falešné učení na sebe bere křesťanský pláštík; využívá křesťanské pojmy a myšlenky, aby mohlo šířit své hereze i ke křesťanům.
18. NEW AGE
New Age | Všeobjímající láska - Wix.com | ASTROLOGIE: Řeč je o Venuši v Rybách - Mezi její silné stránky patří všeobjímající láska, nekonečná oddanost |
"Jde o romantické znamení a Venuše je zde v povýšení. Mezi její silné stránky patří všeobjímající láska, nekonečná oddanost, nezištnost, ochota pomáhat, něžnost, jemnocit a obětavost, humanita a lidství. "
Bývalá astroložka vysvětlovala symboliku Ryb a vody, co reprezentuje v astrologii a proč se to spojuje s věkem Ryb a co to znamená v tomto článku. Jedná se o New Age.
19. obecný článek o lásce
Láska, víra, naděje... - Babinet.cz | článek o mateřské lásce, partnerské, aj. lásce obecně |
Zde se slovo "všeobjímající" vyskytuje poblíž slova láska, ale jde o popis různých druhů lásky v článku. Nelze tedy zařadit nikam, protože k termínu "všeobjímající láska" není nic konkrétního napsáno.
20. křesťanství - kázání J 21, 18–25
V odkazu je uvedeno čtení Píseň 2, 1–7 - to je ale erotická láska v rámci literatury, která neobsahuje ani jeden odkaz na Boha nebo Hospodina. Nevypovídá o lásce agapé, ale o lásce erós - lásce toužící, dychtící po tělesných věcech. Nejedná se tedy o lásku agapé, ani o lásku všeobjímající.
"Ježíš, to je pro nás všeobjímající láska. Uzdravuje nemocné, vede své učedníky, rozhoduje jejich spory. Jeho láska je pro všechny, nikdo si na ni nemůže dělat větší nárok. Vlastně to vidíme tak, že Ježíšova přízeň je taková stále nastavená dlaň. Taková zásobárna se stále otevřenými dveřmi. Záleží jen na tom, kdo si z ní přijde vzít. Jako by měl každý ze zákona nárok na Ježíšovu lásku."
Nevím jak pro vás, ale pro mě Ježíšova láska není všeobjímající. Pod tímto termínem rozumím esoterickou lásku. Miluje Bůh doopravdy vše na světě? Miluje i zlo a výplody hříchu? To si nemyslím. To je důvod, proč netvrdím, že Boží láska je všeobjímající. Nevím ani zda lze říct, že Ježíš zemřel za všechny. Takové prohlášení není úplné. Nepochybně Ježíš zemřel za všechny, kteří věří v něho a chtějí být spaseni. Ale Bůh zná lidi a ví, kteří jsou jeho. Bůh už předem zná lidi, kteří v něho uvěří a kteří ne. Věděl přece i to, kdo bude jeho zrádce - Judas - a počítal s ním ve svém plánu.
"Jak by nám Ten, který neušetřil svého vlastního Syna, ale vydal ho za nás za všechny, nedaroval s ním také všechny věci?" Římanům 8:32
Ale hned na to následuje: "Kdo obviní Boží vyvolené? Vždyť Bůh, ten ospravedlňuje!" Jsou tedy vyvolení, kterým je dáno uvěřit v něj a příjmout ho jako spasitele. Když existují vyvolení, pak je dána tato milost jen vyvoleným a tudíž to není za všechny, ale za všechny vyvolené!
S jistotou lze říct, že Bůh stojí o všechny. Ale také lze s jistotou říct, že ne všichni ho chtějí přijmout. Z toho vyplývá, že Bůh nezemřel za úplně všechny, ale jen za ty, kteří vněho věří.
Nebo:
"Vždyť Kristova láska nás zavazuje. Máme zato, že jestliže jeden zemřel za všechny, pak zemřeli všichni; (15) a on zemřel za všechny, aby ti, kdo žijí, již nežili sami pro sebe, ale pro Toho, který za ně zemřel a vstal z mrtvých. (16) My tedy již od nynějška nikoho neznáme podle těla. A jestliže jsme i Krista znali podle těla, nyní ho však již takto neznáme. (17) Proto, jestliže je někdo v Kristu, je nové stvoření. Staré věci pominuly, hle, vše je nové!" 2 K 5:14-17
Jenže z kontextu je jasné, že Pavel píše křesťanům, takže slovem všechny myslí opravdu jen ty vyvolené, nikoliv ty, kdo jsou ze světa a odmítli Krista. A přestože to čteme znovu a znovu, tak je z celkového kontextu bible jasné, že mnoho lidí Ježíše nepříjme, ale odmítne ho. V posledních časech až Ježíš příjde, sotva na zemi nalezne víru.
Především pak žádám, aby se konaly prosby, modlitby, žádosti a díkůčinění za všechny lidi, (2) za krále i za všechny, kdo jsou ve vysokém postavení, abychom mohli vést klidný a pokojný život ve vší zbožnosti a počestnosti; (3) neboť to je dobré a vzácné v očích našeho Spasitele Boha, (4) který chce, aby všichni lidé byli spaseni a došli k poznání pravdy. (5) Je přece jediný Bůh a jediný prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, (6) který dal sám sebe jako výkupné za všechny na svědectví v patřičný čas, (7) k čemuž jsem byl já postaven za kazatele a apoštola (říkám pravdu v Kristu, nelžu), za učitele pohanů ve víře a pravdě." 1 Ti 2:1-7
Jisté je to, že Bůh svou lásku opravdu nikomu neodmítá. I když Ježíš zemřel za všechny, ne všichni budou spaseni. Pavel napsal také toto:
"Ohledně příchodu našeho Pána Ježíše Krista a našeho shromáždění k němu vás tedy prosíme, bratři, (2) abyste se nenechali snadno vyvést z míry ani lekat, ať už duchem, slovem nebo dopisem (údajně od nás), jako by již nastal Kristův den. (3) Nenechte se od nikoho žádným způsobem oklamat. Ten den totiž nenastane, dokud napřed nepřijde odpadnutí a nebude zjeven ten člověk hříchu, ten syn zatracení, (4) který se staví na odpor a povyšuje se nade všechno, čemu se říká Bůh a co se uctívá, takže se posadí v Božím chrámu jako Bůh a bude se vydávat za Boha." 2 Te 2:1-4
S jistotou tedy víme, že ne všichni budou spaseni, a budou duše zachráněné a budou lidé zatracené.
Nevím co vedlo autora k volbě tohoto termínu. Můžeme říct, že Bůh miluje všechny lidi, ale nenávidí zlo a hřích. A žádný zříšník nevstoupí do Božího království. Bůh sice zemřel za hříšníky, ale od toho kdo uvěřil se očekává, že se obrátil od hříchu a usiluje o cestu spravedlnosti. "Víte přece to, že žádný smilník ani nečistý nebo lakomý člověk (jenž je modlář) nemá dědictví v Kristově a Božím království." Ef 5:5
Jinak s autorem kázání nesouhlasím s tím, že smýchává lásku agapé (nová smlouva) a lásku erós (Píseň písní). To mi přijde neadekvátní srovnání.
Žádné komentáře:
Okomentovat